Szerdai írásom folytatása a reklámügynökségi folyamatok időgazdálkodásáról:
Miután az időgazdálkodás és időprés kérdése minden szervezet eredményességét befolyásoló tényező, a legtöbb cég alkalmat nyújt munkatársainak egy-egy időgazdálkodási tréningen történő részvételre.
A tréningen a résztvevők megismerkednek a célkijelölés, a tevékenységlista vagy a prioritások unalmas világával. Biztatást kapnak a proaktivitásra, a tervezésre és a jobb munkaszervezésre. Érkeznek használható megoldási javaslatok a halogatások vagy a kellemetlen feladatok, esetleg a munkafolyamatot folytonosan félbeszakítók kezelésére.
A vezetők a tréningeken tanulnak a delegálásról és a hatékonyságról. Megtalálják a mindennapi időrablókat, a felesleges tevékenységeket vagy a kommunikációs hibákat. Néha a tréningek kitérnek a stressz vagy a motiváció hiányának hatásaira is. A tréningek hatása vitathatatlan. Tény, hogy az egyes munkatársak által elsajátítható és alkalmazható eszköztárat nyújtanak.
De mi történik a csapat egészével? A tematikus tréningek, mint például az időgazdálkodás, figyelmen kívül hagyja a csapatot.
Milyen lehetőségek állnak egy coach előtt a csapat támogatására?
Nézzük, kik vesznek részt a munkában. A megbízóval való kapcsolattartás a vezető ügyfél-kapcsolattartó és asszisztenseinek feladata. A csapatban dolgoznak ötletemberek, ők a kreatívok. A szövegírók és grafikusok, online grafikusok az ötletek formába öntésén dolgoznak. A rádiós és televíziós csapatok hangot, színészt, zenét keresnek, miközben az ajánlatírók igyekeznek minden költséget pontosan rögzíteni és előjelezni. Közben természetesen egyeztetnek a jogászokkal a jogdíjak és szerzői jogok ügyében. A piackutatók szorgalmasan kutatják a fogyasztók igényeit, elemzik a megbízótól kapott kutatási eredményeket és vizsgálják a versenytársak tevékenységét. Vannak munkatársak, akik nemzetközi példákat gyűjtenek. A rövid időbe gyakran bele kell férnie még a kialakított kreatív koncepciók előzetes mélyinterjús vagy fókuszcsoportos kutatásának is a végleges kidolgozás előtt…
Óriási csapat, szerteágazó feladatok, melyek mégis bonyolult összefüggésben vannak. Függnek egymástól, de részben egymásra is épülnek. A csapat csak tökéletes összhangban képes működni. A stressz, a fokozott kreatív igénybevétel és az időprés minden apró konfliktust vagy gyengeséget felerősít. Úgy vélem, hogy egy coach eredményesen tudja támogatni és felkészíteni a csapatot az ilyen kihívásokra.
A cikksorozat utolsó része hétfőn következik.