HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Üzleti tárgyalás - az eredményesség jegyében

2011.09.12. 06:58

A kommunikáció igen speciális formája az üzleti tárgyalás, mely során két ember vagy két csoport azért kommunikál egymással, hogy tisztázzák álláspontjaikat vagy megállapodásra jussanak bizonyos kérdésekben. Ezúttal eltekintek attól a színjátéktól, melyben az egyik fél erőfölényének köszönhetően diktál, a másik pedig engedelmeskedik, s mindketten úgy tesznek, mintha érdemi tárgyalások folynának.

 

 

 

A tárgyalási modellek, elméletek külön bejegyzést érdemelnek majd, most viszont szeretnék az eredményes tárgyalás feltételeire koncentrálni. Legfontosabb, hogy saját céljainkat pontosan és konkrétan megfogalmazzuk. A megfelelő tárgyalókörnyezet kialakítása után határozzuk meg a tárgyalásban részt vevők szerepeit is.   Javaslatainkkal közelebb kerülhetünk az elérni kívánt célhoz, kérdéseinkkel megismerhetjük a tárgyalópartner motivációit. A tárgyalás végén írásban is érdemes összefoglalni a hallottakat, az eredményeket. A tárgyaláson óriási tapasztalatot, érzelmi intelligenciát és empátiát feltételez annak felismerése, hogy mikor kell beszélni és mikor hallgatni...

A shadow-coaching módszerével az erősségek és gyengeségek feltárása gyorsan megtörténhet. Ilyen és hasonló kérdésekre kaphat választ, elsősorban önmagától, másodrészt a coach visszajelzéseiből:

Milyen benyomást teszek a tárgyalópartnerre? Milyen a személyiségem? Mennyire varázsolom el a tárgyalópartnert? Hiteles vagyok-e mint ember, mint személyiség és megjelenésemben igazodok-e környezetemhez, szerepemhez? Miként hat rám a stressz? Mennyire tudom kizárni az érzelmeimet? Szükséges-e kizárni az érzelmeket? Mennyire vagyok elfogadó és nyitott? Elfogult vagyok-e? Mennyire vágyom a sikert? Mennyire vagyok versengő? Tudok-e hallgatni is? Képes vagyok-e jól kifejezni gondolataimat? 

Ugye nem mondok újat, hogy nagyon fontos az első találkozás, az első néhány másodperc alatt tett benyomás. Ekkor eldől, hogy a tárgyalófél elfogad-e vagy elutasít-e minket. A non-verbális üzenetek olyan tartalmat hordoznak, melyet a tárgyalófél akár tudatosítás nélkül érzékel, értelmez, feldolgoz. A testtartás, a tekintet, az arckifejezés, a kézfogás, a gesztusok.

Mindezek mellett a tárgyalás légköre is fontos. Milyen a véleményem a tárgyalópartnerről? Milyenek az erőviszonyok? Milyen a bizalmi szint?

A bevezetés, légkörteremtés, ismerkedés általában néhány percet vesz csak igénybe. A tárgyalás megnyitása ugyanilyen fontos, mert ekkor minden partner koncentrál, még nincsenek kommunikációs zavarok. Az is rögzül ilyenkor a tárgyalófelek közt, hogy ki a kezdeményezőbb, ki fogja irányítani a tárgyalás menetét. A kezdetben aktívabb szereplő az egész tárgyalás során ezt a szerepet fogja követni.

Folytatom...

Ajánlott bejegyzések:
Az értekezletről
 

komment

süti beállítások módosítása