HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Életstílus, társadalom, marketing

2011.06.06. 07:01

A múlt héten Kozák Ákos doktori értekezését ismertető előadását hallgattam meg a Magyar Tudományos Akadémián. Az életstílus piackutatói vizsgálatának kritikai megközelítése volt a téma. A vizsgált témák és hipotézisek közül marketingesként érdekesnek és kiemelendőnek találtam a fogyasztók és a fogyasztás, valamint a társadalmi csoportok újszerű megközelítését.

 

Az új kutatási irány azt feltételezi, hogy a fogyasztás társadalmi csoportképző hatással bír. A fogyasztás és a fogyasztói társadalom fogalmi meghatározása az előadás végén tudományos vitát szült a megjelent szakemberek körében, éppúgy, mint az általam kiemelt hipotézis is. Természetesen a fogyasztói társadalom által meghatározott értékrend kritikai és erkölcsi bírálata is napirendre került.

Kommunikációval és marketinggel foglalkozva azonban úgy vélem, hogy érdemes elgondolkodni a felvetésen. A közösségi oldalakon, a törzsvásárlói klubokban  vagy az egyes márkákhoz kötődően kialakuló csoportok társadalmi szerveződésekké válnak vagy válhatnak. A fogyasztás és a fogyasztásra buzdító tömeges üzenetek hatására megsokszorozódik az egyén által magáénak vallott életstílusok száma. Az életstílus pedig társadalmi csoporthoz való tartozást is jelent. A jövedelem egyedül már nem meghatározója a rég megszokott Esomar fogyasztói célcsoport-besorolásnak. Hol van már az egyszerű "középosztály" vagy "értelmiség" besorolás!

Gondolja csak végig, hogy Ön milyen életstílus-csoportba tartozik! Kerékpáros? Bio-élelmiszert vásárol? Rajong az extrém sportokért? Állatbarát? Könyvmoly? Színházimádó? Kedveli a művészfilmeket? Csak egy bizonyos típusú mobiltelefonhoz ragaszkodik? Vegetáriánus? Jógázik? Melyik tájegység borait issza? Hobbija az utazás? Tagja egy autós klubnak? Milyen zenét szeret hallgatni? Milyen virtuális közösség tagja? Hány törzsvásárlói kártya lapul meg a pénztárcájában? Nyilvánvaló a válaszok sokszínűsége.

Az előadás végén kérdésemre Kozák Ákos elmondta, hogy a cégek egyelőre még a régi besorolás szerinti, világméretekben egységesített adatokat kérik marketing-tevékenységükhöz. Remélem, hogy néhány marketingesnek és reklámszakembernek feltűnik majd az újdonság és kiaknázzák a benne rejlő lehetőségeket: a magyar  társadalom és fogyasztás szerkezetének mélyebb megismerését és megértését.

komment

Címkék: marketing kutatás reklám társadalom fogyasztás piackutatás ügyfél fogyasztó vállalkozás tervezés vállalat reklámügynökség marketing coach

süti beállítások módosítása