HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Kérdezni jó!

2011.10.07. 07:26

Általános tévhit, hogy a kérdezés csak egy valamire jó: információ szerzésére. Nézzük csak, mi mindent lehet még jól irányzott kérdésekkel elérni!

Egy megbeszélés, értekezlet vagy üzleti tárgyalás, munkahelyi beszélgetés során jól feltett kérdés megtöri a monológot. Aktivizálja a partnert és párbeszédet indít el. Aki kérdez, megengedi a másiknak a véleménynyilvánítást és rábízza a tudásmegosztás kompetenciáját. A beszélgetőtársat helyezi előtérbe.

 

Az ügyes kérdező az indulatos, emocionális partnert vissza tudja billenteni a tárgyilagos  üzleti társalgás világába. Természetesen a kérdésre kapott válasszal időt nyer, elkerüli az üresjáratokat. Sőt! Egy-egy jól feltett kérdés megakadályozza az azonnali és feltétel nélküli ellentmondást is. A témaváltás adott helyzetben elterelheti a beszélgetőtárs figyelmét. A jól irányzott, céltudatos kérdés a beszélgetés irányítását is jelenti egyben.

A jó kérdés ötletet adhat, de elősegítheti a döntést is, ha a bizonytalanságot tisztázza. A kérdések segítségével elemezhetjük a beszélgetőtárs motivációit, megérthetjük az ellenállás okát. Fény derülhet korábbi rossz tapasztalatokra, gátló tényezőkre is. A partner felbecsülése, intelligenciájának, szaktudásának, érdeklődésének felderítése az üzleti életben nagyon fontos kompetencia.

Aki kérdez, szerény. Aki megfelelően kérdez, jó személyes benyomást tesz. A kellemes légkör pedig bizalmat előlegez...

De mire van szükség ahhoz, hogy valaki jó kérdező legyen?

  • intelligencia
  • emberismeret
  • gyors reagálási képesség
  • talpraesettség
  • kell tudni olvasni a sorok között
  • elkerülhetetlen az empátia és
  • a magas érzelmi intelligencia
     

Mégsem egyszerű?

Címkék: üzlet kommunikáció kérdés coaching vezető coach készség