Vezetőként valószínűleg Ön is ismeri azt az érzést, mellyel korábban magam is gyakran találkoztam. Stressz, felhalmozott munka, hegyekben álló iratok, több száz beérkező e-Mail, se hétvége, se ünnep...
A coaching támogatást tud nyújtani abban, hogy a vezető megtalálja és használni tudja azokat az eszközöket, melyek segítenek megbirkóznia mindnennapi feladataival. A vezetés nem csupán pozíció. A vezetés szakma: tudást, ismereteket és vezetői készségeket igényel. Minél magasabb vezetői szinten áll valaki, annál kevesebb szakismeretre és annál több vezetői tudásra és annál fejlettebb készségekre van szüksége feladata ellátásához.
A coaching témája mindig megállapodás kérdése, s az első, ingyenes coaching-ülésen dől el az ügyfél igényei és a coach javaslatai szerint. A téma lehet konfliktuskezelés, csapatépítés, nehéz főnök-beosztott viszony kezelése, a munkatársak motivációja, vagy aktuális munkahelyi, vezetői gondok is. Megoldhatók segítségével a változásmenedzsmentből adódó, a döntéshozási vagy akár a delegálási problémák is.
Természetesen személyes jellegű kérdésekben is támogató lehet a coaching: önismeret, karrierkérdés vagy egy új vezetői pozíció első néhány hónapja, önbizalomfejlesztés vagy a mostanában sokat emlegetett munka-magánélet egyensúly is lehet az ülések témája.
A coach segítséget adhat a vezetői kompetenciák fejlesztésében, utat mutat az asszertív kommunikáció felé. Az ügyféllel közösen elmélyedhetnek a motivációelmélet vagy a konfliktuskezelés, a kommunikáció vagy a prezentációs technikák területén.
A kezdetekkor érdemes meghatározni a beszélgetések kereteit és meghúzni a határokat. Mindenki életében vannak olyan területek, melyekről nem kíván beszélni, azaz tabuk. Ezek tiszteletben tartásával és kölcsönös elfogadással, a coach részéről értő hallgatással és szakértelemmel, felkészültséggel lehet eredményes a coaching folyamat.