Gyakori eset, hogy a kis- és középvállalkozások az indulástól kezdve jól prosperáló, innovatív cégként működnek. Növekednek, mint fű a meleg májusi esőben és napsütésben. Ahogy nő a termelés vagy emelkedik az árbevétel, egyre több a megbízás, duzzad a foglalkoztatottak száma is. A tulajdonos személyes jelenléte és munkája a fejlődés és működés biztosítéka.
Ha a vállalkozás abban a szerencsés helyzetben van, hogy a tulajdonos megfogalmazta a cég küldetését és jövőképét valamint rendelkezik az ehhez kapcsolódó stratégiával, még mindig csapdába eshet, ha túllépi a családi vállalkozás növekedési határait.
A gyors fejlődést természetszerűleg nem követi azonos sebességgel a szervezet fejlődése, s ennek következtében a legelső, bizalmat élvező munkatársak, szakemberek hirtelen vezetővé válnak, önmagukat és több beosztottjuk munkáját kell irányítaniuk. Ha egy vezető úgy kerül pozíciójába, hogy vezetői ismeretei hiányosak és a megfelelő készségeket nem volt alkalma elsajátítani, akkor projektjei eleve sikertelenségre vannak kárhoztatva. Nehezére esik megtalálni a megfelelő vezetési stílust, motiválni munkatársait, delegálni a feladatokat vagy megtartani egy prezentációt. Erre természetesen nem lehetnek felkészülve az újdonsült vezetők, s ha a kihívásnak nem tudnak megfelelni, elégedetlenek lesznek önmagukkal, a frusztráció pedig elüldözi őket vagy beosztottjaikat a vállalattól. A vállalkozás értékes és tapasztalt szakembereket veszíthet el.
Létezik egy coaching-folyamat, melyet az első három hónap támogatásának hívnak. A coach és ügyfele ez alatt a három hónap alatt arra koncentrál, hogy a vezető felkészüljön új pozíciója feladataira és sikerrel birkózzon meg az új kihívással.
Mit gondol, az Ön vállalkozásában szüksége lehet valakinek coachra?