HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Az eredményorientált coaching

2011.06.03. 09:51

Sokan azt gondolják, hogy a coaching megfoghatatlan beszélgetés, gondolkodás és  panaszkodás, a gondok kibeszélése. Tévedés!

Meggyőzhetem Önöket arról, hogy a coaching hatással van a konkrét üzleti eredményekre? Arról, hogy befolyásolja a teljesítményt, a bevételt és hozzájárul a munkaerő megtartásához. Gondolták volna, hogy ki lehet számolni a coaching megtérülését, a ROI-t?

 

Ábri Judit előadásán tanultam, hogy a coaching-folyamat elején érdemes rögzíteni az eredményelvárásokat, meghatározni a mérőszámokat. A coaching-partnerrel és vezetőjével kialakított partneri viszony hozzájárul ahhoz, hogy a folyamat során a szervezet támogassa az eredmények mérését és kimutatását. Tisztázni kell a szerepeket és a  coaching-folyamat során a felelősségi köröket. Az eredményorientált coachingban mindig azt tartjuk szem előtt, hogy milyen hozadéka van a folyamatnak, azaz outcome-fókuszált a folyamat.

Nézzük csak még egyszer, milyen mérhető üzleti hatásokat befolyásol a coaching:

  • bevétel
  • hatékonyság
  • a munkaerő megtartása
  • költségcsökkenés
  • vásárlói elégedettség növelése
  • vevőmegtartás, vásárlói hűség növekedése
  • létszám optimalizálása, átszervezés 

 Az eredményorientált közös munkához fontos, hogy a mérőszámokat tekintve szétválasszuk a coaching és más üzleti és környezeti tényezők hatását. Ha például a coachingtól az értékesítő munkatársak eredményességének javulását várjuk, akkor tisztázni kell, hogy a növekedéshez mi járult hozzá. Az árak emelkedése mellett növekedhet a piac, új termék kerülhet bevezetésre. A coaching-partner és vezetőjének becslése szükséges a coaching befolyásának megítéléséhez. Természetesen ehhez hozzá kell tenni még a becslés bizonytalanságát is. Csak ezt követően történik meg a célok és eredmények összevetése és a ROI számítása.

A coaching hozadékaként a számítható és pénzben is kifejezhető üzleti eredmény mellett jelentkeznek immateriális eredmények is. Ilyen például a munkatársak növekvő elégedettsége, a jobb csapatmunka vagy a konfliktuskezelés és asszertivitás javuló szintje, a vezetői tudás készségszintű alkalmazása.

A hatékony és eredményorientált coachingról személyesen is szívesen tájékoztatom. Az első konzultáció mindig ingyenes!

 

 

komment

Címkék: üzlet eredmény szervezet coaching roi coach üzleti eredmény

süti beállítások módosítása