HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Kommunikáció

2011.09.07. 06:59

A latin eredetű szó jelentése közlés, híradás, közlekedés, összeköttetés. Ugye nem túlzok, ha azt mondom, hogy ma minden a kommunikáció körül forog? Teljes iparág épül a folyamatos kapcsolattartás, információközlés és információszerzés igényére. Elveszettnek érezzük magunkat, ha nem tudjuk, hogy érkezett-e új levél a postafiókunkba, ha nem tudjuk, hogy hol vannak ebben a pillanatban a családtagjaink vagy ha egyszerűen csak nincs térerő...

 

A kommunikációs számos speciális területét oktatják, a könyvtárak és boltok polcait szakkönyvek töltik meg. Nyelvészek, pszichológusok, szociológusok, marketing- és médiaszakemberek, gazdasági szakértők, újságírók és informatikusok más-más megközelítésből szemlélik, kutatják és értelmezik a kommunikációt.

A szakterületek közül az utóbbi hónapokban a gazdasági szervezetek belső kommunikációja foglalkoztat legtöbbet. Több coaching-partner vetett fel a vállalati kommunikációhoz kötődő kérdést. "Meddig mehetek el? Mi az én kommunikációs felelősségem és hol húzódik a határ? Milyen kommunikációs csatornát használjak? Mit kell közölnöm és mit szabad elhallgatnom?"

A szervezetek kultúrája meghatározza a vállalaton belül uralkodó kommunikációs szokásokat is. A szervezet tagjai, azaz a munkatársak személyes döntésük következtében válnak a szervezet tagjává. Döntésüket a vállalat által képviselt értékrend és jövőkép ismeretében - rosszabb esetben a márkáról, a vállalatról kialakult általánosan elfogadott képnek köszönhetően - hozzák meg. Az egyén, azaz a munkatárs akkor válik és marad egy szervezet tagja, ha a vállalat értékrendjével azonosulni tud és a szervezet céljainak elérése közben saját igényeit, céljait is megvalósíthatja.

A vállalat mesterséges szervezet. Sajátos céllal és szabályrendszerrel tudatosan kerül kialakításra. A vállalaton belüli kapcsolatok egy része tehát szigorúan szabályzott körülmények között zajlik, azaz formális kommunikáció. Ennél jóval izgalmasabb terület a vállalaton belül működő informális hálózat. Ebben a labirintusban könnyű eltévedni. A coaching eszköztára azonban alkalmas a helyes út kiválasztására.

 

komment

Címkék: jövő kommunikáció vállalkozás érték szervezet vállalat coaching értékrend coach szervezetfejlesztés szervezeti filozófia

süti beállítások módosítása