HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Önmagam ismerete, elfogadása

2011.03.02. 13:12

 

Az önismeret egy bonyolult, hosszú és önmagunkra irányuló lelki folyamat megnevezése. Az önismereti munka során saját személyiségünket tanuljuk: magyarázatot keresünk viselkedésünkre, megismerjük gondolatainkat, szándékainkat, motivációinkat, érzéseinket. Tisztán akarjuk látni érzelmeinket, képességeinket, szerepeinket vagy kapcsolatainkat. Mindezt akkor tudjuk megtenni, ha őszintén viszonyulunk saját magunkhoz. Annál hosszabb és kanyargósabb az önismeret útja, minél jobban igyekszünk még magunk elől is eltitkolni negatív vagy annak gondolt tulajdonságainkat, cselekedeteinket, érzelmeinket.

Az önismereti munka során első hangzásra egyszerű kérdésekre keressük a választ:
Ki vagyok én? Milyen vagyok? Miért lettem épp ilyen, amilyen vagyok? Mik a céljaim? Milyen feladataim vannak a világban? Mire vagyok képes? Milyen akadályokkal kell megküzdenem? Milyen segítségre számíthatok? Milyen lehetőségeim vannak? Mik a szerepeim a családban, a munkahelyen, a baráti társaságban? Milyennek látnak engem mások? Hogyan befolyásolok másokat? Mások miként hatnak rám? Miért követem el ismétlődően ugyanazt a hibát?

Bennem minden egyes kérdés feltevése és megválaszolása úgy hatott, mint  egy esőcsepp a tó tükrén. Körkörösen fodrozódni kezdett a gondolatok vize, újabb és újabb rétegekben keltett hullámokat, majd idővel a gondolatok víztükre elcsendesedett, kisimult. Vártam a következő vízcseppet... Időnként tavaszi záport idézően jöttek az újabb és újabb felismerések, máskor épphogy szemerkélt az eső.

Ha sikerül tényszerűen, őszintén megválaszolnunk a kérdéseket, akkor az önismereti úton szép távolságot tettünk meg. Ez az önismeret az önelfogadás feltétele. S csak akkor tudjuk szeretni önmagunkat, majd elfogadni és szeretni másokat, ha ismerjük és elfogadjuk magunkat olyannak, amilyenek vagyunk. Egy coach támogatása, visszajelzése segít elindulni az önismereti úton és továbblendít, ha akadályba ütköztünk. A coach az, aki az esőcseppeket csepegteti...

Az önismeret első lépése a Johari-ablak és az Életkerék.

komment

Címkék: önismeret önvallomás coaching life coaching coach

süti beállítások módosítása