HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

A Grow-modell

2011.03.03. 14:25

A grow angolul növekedést, fejlődést jelent, s egyben a legismertebb és legtöbb coach által használt modell megnevezése is. A Grow-modell kidolgozója Graham Alexander, az Egyesült Királyság legismertebb executive coacha és John Whitmore, a Magyarországon legismertebb coach-szakkönyv szerzője. Ez a modell alapvetően problémamegoldásra és a célok elérésére alkalmas és a probkéma megoldásának folyamatára koncentrál. Strukturált módszertanával hatékony és sikeresen alkalmazható az üzleti és magánéleti problémák megoldásában is.

A GROW lépései a következők:

G (Goal) azaz CÉL, az elérendő cél meghatározása


R (Reality) azaz a VALÓSÁG: a helyzet érdemi értékelése, tárgyilagos és érzelmeket kizáró helyzetkép a MOST-ról, a JELEN-ről. A coach segít a tényszerű felmérésben, az érzelmek kizárásában és a valós, realitásnak megfelelő helyzetkép rögzítésében.

O (Options) azaz LEHETŐSÉGEK: a coach segít összegyűjteni a cél eléréséhez vezető utakat, a lehetőségeket, a megoldási módokat. Akár megvalósíthatatlan dolgok, ötletek is kerülhetnek a listára, hogy érzelmek és előítéletek nélkül valóban minden lehetőség mérlegelhető legyen.

W (What, Wrap-up) azaz MIT fogsz tenni? Ez a folyamat utolsó lépése, a döntés ideje. A lehetőségek listájából kell kiválasztani, hogy mit kell tenni a cél elérése érdekében. A coach tisztázó kérdésekkel segít összeállítani a megvalósítható akciótervet, kijelölni a határidőket, megtalálni az akadályozó tényezőket vagy felismerni a támogató erőket.

komment

Címkék: cél coaching coach grow modell john whitmore

süti beállítások módosítása