A profi marketingesként dolgozó San Francisco-i szerző kötete a HVG Könyvek kiadásában jelent meg. Nem hagyományos marketing szakkönyv. Mint alcíme is mutatja, a marketingmentes marketingről szól.
A szerző rámutat arra, hogy a marketingesek "stabil kapaszkodói" ugyan megvannak (márkaépítés, kapcsolat a fogyasztó és a márka között és a márkával kapcsolatos imázs köré épített reklámstratégia), de új utak és lehetőségek is nyílnak a piacokon.
Példákon és konkrét márkák sikertörténetein át mutatja be, hogy miként tud együttműködni a marketing a fogyasztókkal még abban az esetben is, ha a célközönség elutasítja a marketinget. A harsány és tolakodó reklámokat egyre többen utasítják el. Mostanra a vevő diktál, hiába sok kreatív és ötlet. A szerző által brand hijackingnek nevezett folyamat - a márka kisajátítása - nem más, mint a vásárlók azonosulása a termékkel. A fogyasztók azt várják, hogy legyen részük a márka jelentésének és az általa megtestesített értékeknek, érzéseknek kialakításában, meghatározásában.
A folyamat természetesen összehangolt, tudatos marketinglépések sorozata, egyfajta új, átgondolt stratégia.
Többet el sem árulok, jó olvasást kívánok!