HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Személyes bejegyzés a parasztszoknyáról és a női egységről

2011.08.01. 07:23

Személyes élménybeszámoló következik. Először azt hittem, hogy ez aztán nagyon távol áll a coachingtól! Majd ahogy tovább gombolyítottam a gondolat fonalát, megváltozott a véleményem. Kezdem az elején:

Mostanában szívesen használom a közösségi közlekedést, mert szeretem nézni az embereket. Azzal szórakoztatom magam, hogy kitalálom, vajon ki lehet ő és hova igyekszik? Milyen kedve van? Milyen lehet az élete? Igyekszem felfedezni a szépet, megérteni és elfogadni a másságot. Néha rajtakapok másokat, hogy ugyanúgy figyelik az embereket, mint én. Ilyenkor összemosolygunk és megyünk tovább.

 

Múlt pénteken kora délután a Lehel-téri megállóban egy idős falusi néni szállt be a metrókocsiba. Szemmel láthatóan a piacról igyekezett haza. Fejkendőben, rakott bő szoknyában, színben harmonizáló pruszlikban frissen, apró lépésekkel járt. Életerő és jókedv sugárzott belőle, pedig nehéz kosarakat cipelt: a megmaradt áruja lehetett bennük. Arcát, kezét nézve tudtam, hogy sokat dolgozik. De a szeme, a szeme vidáman csillogott. Érdeklődve figyelte az embereket. Én le sem tudtam venni a szemem a korcos rakott szoknyájáról, a pruszlikról és a kosarakról. Amikor összeakadt a tekintetünk, önkéntelenül kimondtam: "De szép a szoknyája!" Bólintott, megköszönte és onnantól néhány megállón át mindketten tudtuk, hogy összeköt minket valami megfoghatatlan és láthatatlan szál. Sajnáltam, hogy korábban kellett leszállnom, de vártak rám, menni kellett. Elköszöntünk egymástól, mosolyogva fogadta jókívánságomat.

Jó néhány óra elteltével még mindig az idős parasztnéni járt a fejemben. Lassan tudatosodott bennem, hogy ami összeköt minket, az a női erő. A munka, a küzdés és az élet szeretete. Az egység, az elfogadás és a megértés. Innen már csak egy gondolati lépcső vezetett az önismerethez és a coachinghoz.

"A világmindenséget nem csupán a sokféleségben rejlő egység teszi széppé, hanem az egységben rejlő sokféleség is."

(Umberto Eco)

 

komment

Címkék: élet érzelem figyelem önismeret együttérzés empátia egység elfogadás coaching érzelmi intelligencia coach női erő

süti beállítások módosítása