HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Unalmas értekezletek - tehetek ellene valamit?

2011.09.09. 06:54

A vállalaton belüli kommunikáció legismertebb és sokak tapasztalata szerint méltán legunalmasabb formája az értekezlet. Elkerülhetetlen módja a szervezeten belüli formális kommunikációnak, a legtöbben mégis irtóznak tőle. Pedig az értekezlet nem más, mint egy irányított beszélgetés...

Mik a sikeres értekezlet feltételei?

 

Előfeltétel a közös téma, a résztvevők és az értekezlet vezetőjének megléte, valamint a részt vevők az iránti elkötelezettsége, hogy az adott témában közös elhatározás, megoldás szülessen. A jó értekezleten híreket és információkat adunk, kapunk, cserélünk. A sajátunktól eltérő álláspontokat ismerünk meg, új kérdések merülnek fel és sor kerül a döntéshozatalra is.

S mik a leggyakoribb hibák, amik kibírhatatlanná teszik az értekezleteket? Vegyük csak sorra őket:

  • a vezető személyének vagy kompetenciáinak hiánya
  • az időkorlát hiánya, vagy a meglevő időkorlát figyelmen kívül hagyása
  • az értekezlet konkrét célmeghatározásának hiánya, illetve a cél figyelmen kívül hagyása
  • a vezető és a résztvevők felkészületlensége, információhiány
  • a döntéshozó távol maradása, illetve a döntésképtelenség

Mikor teljesen felesleges az értekezlet? Elsősorban akkor, ha csak a rutin miatt tartjuk: hiszen így szoktuk meg. Akkor sincs sok értelme összeülni, ha a részt vevők álláspontjai előre tudottan nagyban különböznek egymástól. Szintén felesleges az időt tölteni az értekezlettel, ha a döntésre jogosultak nincsenek jelen. Ha pedig az értekezlet csak bonyolítana egy egyszerű témát, felejtsük el a közös megbeszélést.

Ellenben nagyon fontos, hogy értekezzünk, ha gyors és széleskörű információátadásra van szükség a gyors cselekvés érdekében. Akkor is segíthet egy értekezlet, ha döntésre van szükség és a döntéshozó információval történő ellátása ily módon a leghatékonyabb. Kiváló alkalmat ad az értekezlet mások nézőpontjainak megismerésére és egy kérdés, téma több szempontból való körüljárására. Ha együttműködés kialakítása és mások álláspontjának megismerése a cél, az értekezlet a legjobb kommunikációs eszköz.

Hogyan készüljünk fel az értekezletre?

Fontos a téma mellett a résztvevők körének, az értekezlet időpontjának, helyének és hosszának gondos meghatározása. A kellő felkészülés érdekében a napirendi pontokat szerencsés bő egy héttel az értekezlet résztvevői számára elküldeni. A gyors és hatékony döntés érdekében az a legcélravezetőbb, ha a témában releváns döntéshozók vannak jelen az értekezleten. Csak azok legyenek ott, akiknek feltétlenül ott kell lenniük. Az időpont meghatározása érdekes kérdés: van, aki a délelőtti, reggeli, mások pedig a délutáni értekezletekre esküsznek. Természetesen a vállalati kultúra is meghatároz szokásokat. Egy tényt nem szabad szem előtt hagyni: a résztvevők igényeit és szükségleteit.

Mik az értekezlet vezetőjének feladatai?

Elsősorban a kitűzött cél ismertetése és a téma mederben tartása. Ugye milyen bosszantó, amikor témát váltva más problémakör kerül terítékre, mely a résztvevők egy részét nem is érinti? Az álláspontok, vélemények megismerése, ütköztetése során fel kell készülni az ellenvéleményekre. A tényekkel alátámasztott beszámolók, vélemények bekérése elejét veheti a meddő vitának.  Az értekezlet végén, a döntés meghozatala után nem maradhat el az összefoglalás és a további teendők meghatározása sem. Az emlékeztetők vagy jegyzőkönyvek elkészítése olyan fontos utómunka, mely elmaradhatatlan.

Van már ötlete, hogy miként teheti értékessé és tartalmassá a következő értekezletet?

komment

Címkék: kommunikáció értekezlet döntés coaching vezető coach marketing coach

süti beállítások módosítása