HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

A telefon

2011.09.19. 07:42

A múlt héten egyik ügyfelem érdekes problémát hozott a coaching-ülésre. Az ő beleegyezésével írom most e bejegyzést. Arra panaszkodott, hogy telefonon nem tudja megértetni magát munkatársaival, beszállítóival, ugyanakkor a személyes kommunikációban nagyon sikeres.

Telefonáláskor azonban zavarja a készülék és ezáltal a telefonálás személytelensége. Az is aggasztja, hogy nem tudja, mivel foglalkozik közben a másik fél, hogy zavarja-e épp a hívással... A munka jellege miatt azonban kénytelen számos ügyet telefonon intézni. A bizonytalanság persze zavarokhoz vezet... Nézzük csak, mit kell tudni a telefonról...

 

Az ügyes telefonálót általában az jellemzi, hogy könnyedén indítja a beszélgetést, majd elegánsan tér át az üzleti témára. A lehető legrövidebben és tényszerűen intézi el az üzleti ügyet, majd határozottan de kedvesen búcsúzik el. A találékonyság és a jó fogalmazás alapfeltétel.

A személyes kommunikációval szemben le kell mondanunk a metakommunikáció által adott többletjelentésről. Gesztusok, mimika nélkül, kizárólag a hangra, a mondandóra és a fogalmazásmódra támaszkodhatunk. E három területen a tudatosság és önmagunk megfigyelése által megtalálhatjuk a hibákat és sokat fejleszthetünk saját kommunikációs készségeinken.

Ön hogy van ezzel? Biztos abban, hogy mindig érthetően mutatkozik be? Megfelelő a hangereje? Beszédmódja jól érthető? Világosan artikulál? Ha bizonytalanná válik mondandója, mormog-e? Elnyeli-e a szavakat? Milyenek a mondatai? Túl hosszúak és bonyolultak? Beszédmodorát a terjengősség jellemzi? Kellőképpen hangsúlyos a mondanivalója? Kiemeli a lényeget? Megfelelő a beszédmodor? Elég udvarias, barátságos a stílusa, de mégsem túl szívélyes? A beszélgetés során tud kellő önuralmat gyakorolni? Ennek ellenére kellőképpen rugalmas? Aktív jelenlétét kifejezi? Hangot ad érzelmeinek? A hanglejtése nem kioktató, nem nagyképű? Tud bocsánatot kérni telefonon saját hibáiért? Elismerést is kifejez?

Ha úgy érzi, hogy Önnek is gondot okoz a kommunikáció, keressen meg, beszéljünk róla!

komment

Címkék: telefon kommunikáció önismeret coaching coach

süti beállítások módosítása