"A türelem nem azt jelenti, hogy "a békesség kedvéért" úgy teszünk, mintha egyetértenénk. A türelem párbeszédre ösztönöz, hogy jobban megértsük a másik fél gondolatait, érzéseit és magatartását." (Gary Chapman)
Mennyire kell türelmesnek lennem? Meddig kell várnom egy üzleti döntés eredményére? Mikor kell beavatkoznom? Meddig legyek türelmes a munkatársakkal, a tárgyalópartnerrel, a beszállítókkal vagy a vevőkkel? Hol a határ? Ki húzza meg a határvonalat? Ki mondja meg a határidőt?
Ezeket a kérdéseket tette fel magának középvállalkozását vezető coaching-ügyfelem. Természetesen szépen sorban meg is válaszolta őket önmagának... Mert a határokat mindig magunknak szabjuk. Mert a türelem időt és teret enged a gondolkodásnak. Nem a kapkodó cselekvést helyezi előtérbe. Nem a gyors és azonnali megoldást keresi. A türelem több szemszögből engedi látni a helyzetet. A türelem információkhoz és tapasztalatokhoz juttat. A végén azután megszülethet a döntés. A döntés arról, hogy tűrjük-e még a mulasztásokat, a halogatást, az érdektelenséget vagy épp az időhúzást.
Coaching-partnerem azt a megoldást találta helyesnek, ha egy-egy helyzetben előre igyekszik tudatosan kijelölni azt a pontot - tényezők, rendelkezésre álló információk és tapasztalata, tudása által meghatározott eseményt - valamint azt időpontot, ahol véget ér a türelem.