A „shadow” coaching árnyék-coachingot jelent. A coach és ügyfele megállapodnak egy munkanapban, melyen a coach végigkíséri, árnyékként követi ügyfelét. Részt vesz megfigyelőként az aznapi megbeszéléseken, tárgyalásokon és értekezleteken vagy prezentációkon. Csendben megfigyeli ügyfele kommunikációját, jegyzetel, majd a nap végén a tapasztaltakat visszajelzi. Úgy tükrözi vissza ügyfele viselkedését, mint a nyugodt vízfelület. Napközben figyel ügyfele beszédére, hanghordozására, gesztusaira, az adminisztrációra, a telefonálási stílusára, vagy épp egy kézfogásra, a tárgyalás során felvett szerepeire, konfliktuskezelési stílusára. A visszajelzést a nap végén közösen kielemzik és értelmezik. Megbeszélik a tapasztalt vezetői viselkedésformákat, értelmezik a háttérben álló célok tükrében a motivációkat. Lényeges a vezető pozitív megoldásainak kiemelése és megerősítése ("OK volt!"). Az árnyékcoaching legfőbb hozadéka a coachingfolyamatban feldolgozandó, behozott probléma ismételt azonosítása, újonnan felfedezett, nem célravezető viselkedésminták leírása és a változtatáshoz szükséges lépések kimunkálása, majd azok gyakorlatba való átültetése. A végeredmény egy olyan viselkedésminta, mely hozzásegíti a vezetőt a stresszmentes és sikeres munkanapokhoz.