Magyarországon egyre ismertebb és elfogadottabb üzleti körökben a coaching, jelentését, tartalmát és a munkamódszert nem fedi sötétség. A cégvezetők és humánerőforrás-szakemberek ismerik és keresik a munkaerő fejlesztésének új lehetőségeit. A közszférában viszont még várni kell a coachingnak szabad utat engedő zöld lámpára.
De mit is jelent a közszféra? A közszféra a közszükségleti, közösségi és kollektív igények kielégítését biztosító szervezetek összessége. S mi a közszükséglet? A közszükséglet az az igény, mely a társadalom többségének tagjaiban felmerül. A közszférán belül az állami és az önkormányzati szerepvállalás kiemelkedően fontos, hiszen a közszféra a fejlődés katalizátora, a társadalmi és gazdasági fejlődés nagy jelentőségű tényezője.
A coaching ebben a speciális feltételek között működő hivatalokban, vállalatoknál, intézményeknél elsősorban a szervezeti kultúra fejlődésére tud hatni. A munkavégzés hatékonysága ugyanis másként nem befolyásolható: az értékrend és a szervezeti kultúra fejlesztése mutatkozik járható útnak. Nincsenek a kereskedelmi vagy gyártócégekhez hasonló klasszikus mérőszámok, piaci adatok, versenytársak, benchmarking. Ebben a munkában a coach gyakran dolgozik együtt szervezetfejlesztő szakemberekkel. A szervezet diagnosztikáját követően az intézmény, hivatal vezetőjével együtt kidolgozzák a kívánatos szervezeti kultúrához vezető fejlődési lépéseket, melyet a szervezetfejlesztési tanácsadó kísér. A coach feladata a vezetők támogatása a változásmenedzsmenttel párhuzamosan. Az újonnan létrejövő szervezeti kultúra megszilárdulását tekintve kulcsemberek a felső- és középvezetők. Ők azok, akik a coaching-folyamat során felismerik saját felelősségüket, a változásban játszott szerepüket és fontosságukat. Mindez hozzájárul az elköteleződésükhöz, mellyel kiállnak a változások mellett és a későbbiekben motiválni tudják munkatársaikat a hatékonyabb munkavégzésben.