HTML

Bemutatkozás

Örvényesi Rita marketing coach vagyok. Marketing-folyamatokat és szervezeteket támogatok egyéni és team-cochinggal. Erős, megbízható, gyakorlatias és a kihívásokat kedvelő coachként hatékony és megtérülő coaching folyamatokra törekszem.

Bővebben »

Munkamódszerem

A Verto elnevezés a latin "vertere" szóból származik. A jelentése fordul. A Verto Coaching nevéhez hűen arra törekszem, hogy fordulatot hozzak a coaching-partner életébe. Tudatos emberi és munkakapcsolatot felépítve, együtt gondolkozva, odafigyelve inspirálom, katalizálom őt saját, rejtett képességeinek, készségeinek feltárására, fejlesztésére.

Bővebben»

Önismret

"Lassan haladok, de sohasem hátrafelé." Abraham Lincoln szavai mindannyiunk számára biztatást jelenthetnek. Az önismeret útján elindulni nehéz csak, kezdetben lassan lépegetünk, bizonytalanul és félve ismerkedünk saját érzelmeinkkel, gondolatainkkal. Ahogy haladunk előre, egyre többet és többet szeretnénk tudni magunkról, s megértjük, hogy az önismereti vizsgálódás egész életünkön át tart.

Kreatív reklámok és az időprés 3.

2011.06.20. 07:59

A sorozat harmadik, egyben befejező része. Az első itt, a második ide kattintva olvasható.
 
A csapat egymásra hangolódásának eszközeit alkalmazva a coach segít felismerni és tudatosítani a csapatszerepeket. A bizalmi szint emelésével, egymás elfogadásával, a gyengeségek és erősségek ismeretével a csapat működése stresszhatás és időprés alatt is javul.
 
 
 
A csapat vezetőjének coaching támogatása kezdődhet a vezetési stílus meghatározásával és a helyzetfüggő vezetés előnyeinek megismerésével. Ennek alapján lehet változtatási célokat kitűzni mind a motiváció, mind a csapat összetételének vagy épp a vezető munkájának terén . Az egymásra utaltság és az idő szerepének tisztázása és tudatosítása szintén erőteljes csapatépítő hatással bír.
 
A coach megelőző támogatásával és felkészítésével, majd follow up jelleggel a projekt kíséretével a munkafolyamatok szervezetfejlesztési áttekintése hatékonyan működhet. A csoportos coaching folyamán a munkatársak bevonása magasabb elkötelezettségi szintet és több nézőpontból való rálátást biztosít. Egy, a tökéletesen működő ügynökségi csapatra vonatkoztatott tortadiagram kitöltése, vagy az ügynökség feladataira vonatkoztatott életkerék szemlélteti a szükséges változtatásokat. A klasszikus prioritás és fontossági négyszögben elhelyezhetők az egyes munkafolyamatok. A tűzoltás, a fontos feladatok, a rutin és a sürgős apróságok beazonosítása után megtalálhatók azok a pontok, ahol az egyes munkatársak kapacitása felszabadítható, vagy épp külső erőforrás bevonására van szükség.
 
A folyamatos határidőkkel való megküzdést a munkafolyamatok naplózása, időtükör készítése támogatja. Segít megtalálni az időrablókat és javítja a munkatársak önkontrolljának érzését.
 
Fontos, hogy az ügynökségi prezentáció előadását és a megbízó döntését követően az ügynökségi csapat minden tagja vegyen részt a coach által kísért kiértékelő megbeszélésen. A pályázat elnyerése esetén a feladat a folyamatos működés, a kreatív javaslat kivitelezése. Ez újabb csapat-coaching üléssorozatot igényelhet. A vesztes tender után a coach szerepe túlmutathat a csapat egységének javításán. A történések elemzése, a magunkat a megbízó vagy a fogyasztó helyébe való képzelés, a problémakör más nézőpontból való vizsgálata tanulási folyamatot indít el. A jövőbeni tenderek sikerességéhez hozzájárulhat az empátia és az EQ fejlesztése is.
 
Fontosnak tartom, hogy kiemeljem a kreatív területen dolgozók gyors kiégésének megakadályozását. A tudatosan kivett pihenőnapok, az ünneplések beiktatása, a nyugalom és a sport elősegíti a regenerációt. Koncentrálni csak az képes, aki kipihent. A munka hatékonysága és a kreativitás megélése, kifejezése mindig a flow-érzéshez kötődik. Ennek eléréséhez pedig a megfelelően magas kihívásra, attraktív célra és erős koncentrációra, akaratra, elköteleződésre van szükség. Ha sikerül a csapatnak és az egyénnek feloldódni, valamint az elérendő cél reális, kihívást jelent, nem távoli és meglehetősen vonzó, akkor a csapat közel áll a flow-éléményhez. A belső motiváció egyre meghatározóbbá válik és annál nagyobb, minél kisebbek a külső kényszerek.
 
Miért versenyelőny az ügynökség számára, ha az ügynökségi folyamatokat team-coaching kísérettel optimalizálják?
 
Mivel a reklámügynökségek esetében szellemi termékről van szó, a coaching hatékonysága nehezebben meghatározható, mint az értékesítés területén. Minden esetben anyagiakban kifejezhető és nem anyagi jellegű értékekről és megtérülésről is beszélnünk kell.
 
Egyrészt a coach eredményorientált és hatékony munkája biztosítja az ügynökségi szervezet és munkafolyamatok áttekintését, mely a költségek csökkentését vagy az erőforrások gazdaságosabb felhasználását eredményezi. A kevesebb túlóra vagy a kevesebb külsős, megbízott munkatárs alkalmazása azonnali és mérhető költségcsökkenést eredményez. A coach támogatja a csapatot az időgazdálkodás terén is. A munkafolyamatok prioritásának és fontosságának vizsgálata lehetővé teszi a jobb munkaszervezést. A hatékonyabb erőforrás- és munkaidő-kihasználás csökkenti a működési költségeket, mely kedvezőbb árajánlat adását teszi lehetővé, versenyelőnyt biztosítva a többi reklámügynökséggel szemben.
 
Másrészt a csapattal együtt gondolkodó coach katalizálja a csapaton belüli folyamatokat: a konfliktusok feloldását, a bizalmi szint növekedését, az elfogadás és megértés kialakulását. Ez emeli a munkavégzés minőségét és hatékonyságát. A csapat összehangolt működése, egymás megértése, a gyengeségekből való tanulás képességének fejlesztése pedig csökkenti a stressz szintjét. A határidők betartása könnyebbé válik a gondos tervezés és az együttműködés, egymás segítése miatt. A stressz szintjének csökkenése elősegíti a koncentrációt, mely jobb kreatív megoldások születését jelenti.
 
Nem utolsó sorban az ügynökség vezetői felajánlhatják megbízójuknak, hogy a coach már az ügynökségi brief megbízó által történő kidolgozásában vegyen részt. Így elkerülhető a tendereztetés és pályáztatás, versenyeztetés. A coach feladata ebben az esetben a közös hangnem és a közös kommunikációs platform biztosítása és mindkét oldal igényeinek tökéletes feltárása.

 

komment

Címkék: marketing reklám idő időgazdálkodás coaching coach reklámügynökség marketing coach

süti beállítások módosítása